Logo nieuwsbode-heuvelrug.nl


De regio Utrecht is waarschijnlijk de meest vriendelijke en levendige Europese plek om te wonen en te werken, midden in het centrum van Noord-Europa.
De regio Utrecht is waarschijnlijk de meest vriendelijke en levendige Europese plek om te wonen en te werken, midden in het centrum van Noord-Europa. (Foto: Mitch Huisman)

Nationale Citymarketing Award

De 'Regiomarketingstrategie internationaal toerisme' van regio Utrecht is één van de drie genomineerden voor de Nationale Citymarketing Award. Deze prijs wordt op 6 februari uitgereikt door Netwerk Citymarketing Nederland tijdens het jaarlijkse congres.

Doorn – De nominatie is een mooie erkenning van vakspecialisten voor het werk van de regiomarketeers. Dit project valt vooral op door de manier van samenwerking tussen de citymarketingorganisaties, VVV's en gemeenten en provincie. Grenzen loslaten Een toerist ziet geen gemeentegrenzen.

Grenzen loslaten

Een toerist die de stad Utrecht bezoekt is interessant voor de regio en andersom. City- en regiomarketingorganisaties in regio Utrecht1 hebben daarom een gezamenlijke toeristische regiomarketingstrategie ontwikkeld voor 'Utrecht Region' (van Bunschoten tot aan Leerdam en van Woerden tot aan Amersfoort/Woudenberg).

Daarbij wordt de regio in het geheel als één toeristische bestemming gepositioneerd. Het doel is nieuwe bezoekers aantrekken en bezoekers die al in de regio zijn spreiden door de regio. Vanaf 1 maart 2018 worden marketingmiddelen ingezet richting toeristen uit Duitsland, België en Nederland met interesse in citytrips, erfgoed, fietsen en wandelen. Gezamenlijk investeren maakt regio sterker.

Gezamenlijk investeren

Wethouder Veldhuizen is uitermate trots op de regionale samenwerking op het gebied van marketing en promotie. "Het is natuurlijk helemaal geweldig dat er in onze provincie ook wordt samengewerkt tussen de verschillende marketingorganisaties. We staan als gemeente Utrechtse Heuvelrug volledig achter de regiostrategie en het zou heel fijn zijn als deze gezamenlijke strategie beloond wordt met een award. We wachten in ieder geval vol spanning af." Op 6 februari wordt duidelijk of de coalitie van Utrechtse marketingorganisaties wint.

reageer als eerste
Meer berichten