Jitra Janssonius (l) en Lysanne Denneboom staken de hoofden bij elkaar en treffen wereldwijd doel met Lolo's. FOTO: Hanny van Eerden
Jitra Janssonius (l) en Lysanne Denneboom staken de hoofden bij elkaar en treffen wereldwijd doel met Lolo's. FOTO: Hanny van Eerden

Doorbraak voor hét tussendoortje

Door Hanny van Eerden

Finalist met internationale potentie

Lolo's Sjoko Knabbels en Appel Sterren zijn vanaf februari verkrijgbaar bij Albert Heijn en in enkele pretparken. Online stromen de bestellingen al binnen om kinderparty's en basisschooltractaties verantwoord feestelijk te maken.

Lolo's won de finale van de 1e internationale editie van de wedstrijd "Present Your Startup'. "De producten van Lolo's zijn een 'noodzaak'. Ouders schreeuwen erom," verklaarde jurylid Bas Beerens, tevens oprichter van WeTransfer, zijn investering in Lolo's van het 1e uur. Winnende eigenaren Lysanne Denneboom uit Driebergen en Jitra Janssonius uit Maarsbergen spreken intussen ook met meer investeerders om nieuwe producten te kunnen ontwikkelen en merkgroei te realiseren. "Lolo's staat voor biologisch verantwoord, vezelrijk en 100% natuurlijk, zonder toegevoegde suikers," zeggen zij. Oud-collega's Denneboom (2 kinderen) en Janssonius (4 kinderen) vonden elkaar weer na terugkeer uit respectievelijk Ghana en Zuid-Afrika. "We waren beiden niet gelukkig met het aanbod van de Nederlandse winkels," zeggen zij. "Ook het verschil tussen Afrika, waar 1 op de 6 kinderen honger lijdt, en hier, waar 1 op de 7 kinderen obesitas heeft, raakte ons. Zo blijkt dat de gemiddelde Nederlandse 4-jarige jaarlijks 22 kilo suiker binnen krijgt; terwijl dat het normale gewicht is van een kind van die leeftijd. Wij geloven in goede voeding, waar ook ter wereld. Daarom geven wij voor iedere verkochte doos Lolo's een voedzame maaltijd aan een kansarm kind in Afrika."

Om tot goede producten te komen stonden zij 4 maanden met topchef Margot Janse in de keuken. Daarna zochten zij voor de gekozen smaken Europese producenten voor langer houdbare snacks. Kinderen kozen ook voor de naamgeving en verpakking. Komend voorjaar staat de introductie van Lolo's lekkere, gezonde ontbijtgranen op stapel. Jonge fijnproevers kunnen zich via Facebook aanmelden voor de Lolo's kinderraad. Denneboom en Janssonius zijn in april uitgenodigd in New York om hun internationale netwerk te vergroten.

Meer berichten