Presentatie RBT Heuvelrug Vallei
Presentatie RBT Heuvelrug Vallei

Eerste Netwerkbijeenkomst ‘Verbinding toeristische attracties, evenementen en winkelgebieden’

Op dinsdag 14 mei organiseerde gemeente Utrechtse Heuvelrug samen met het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug Vallei een succesvolle eerste netwerkbijeenkomst met evenementenorganisatoren, ondernemers en toeristische trekpleisters. Met deze bijeenkomst slaan de gemeente Utrechtse Heuvelrug en het RBT de handen ineen. De deelnemers gingen aan de slag om te kijken waar ze meer kunnen samenwerken. Ze bedachten originele arrangementen en hadden goede ideeën voor nog meer zichtbaarheid.

Het belang van goed aanbod
De introductie van de avond werd gedaan door Rob Jorg, wethouder van de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Hij heette de gasten van harte welkom en gaf het belang aan van samenwerking tussen de verschillende partijen. Rob Jorg: "de gemeente Utrechtse Heuvelrug verdubbelt in aantal 'tijdelijke' inwoners in de zomermaanden. Om die reden is een goed aanbod van arrangementen en evenementen in deze periode essentieel. Daarnaast willen we bezoekers op de hoogte brengen van het diverse winkelaanbod. Deze avond en brainstormsessie kan leiden tot een groeiend aantal activiteiten, betere spreiding van evenementen over het jaar en opvallende promotie." Hierna kregen de deelnemers informatie van Sanne van Tuijl en Laura de Rijke, marketeers bij RBT Heuvelrug Vallei, over promotie en mogelijke samenwerking voor evenementen.

Samenwerken voor evenementen
Maurits van der Goes, voorzitter van de Maarsbergen Horse Trials, lichtte tijdens de bijeenkomst kort toe hoe zij de samenwerking zijn aangegaan en ruim 120 partijen aan zich hebben gebonden. Vooral door zelf actief op pad te gaan en organisaties te benaderen zijn zij tot een mooie mix van lokale en regionale ondernemers gekomen die allen op hun eigen wijze een steentje bijdragen aan het evenement.

Deze inspiratie gebruikten de deelnemers bij een interactieve brainstormsessie tijdens het tweede deel van de avond. De deelnemers hebben met elkaar de mogelijkheden besproken voor betere samenwerkingen en om een aanzet te doen voor potentiele nieuwe arrangementen voor bezoekers.

Arrangementen
Uiteraard wordt er binnenkort vervolg gegeven aan deze succesvolle bijeenkomst. De arrangementen die tijdens deze avond zijn verzameld worden gepubliceerd op www.opdeheuvelrug.nl. Ondernemers zijn enthousiast om nog meer de samenwerking met elkaar op te zoeken. In het najaar van 2019 organiseren de gemeente en het RBT een volgende bijeenkomst, ook met het oog op arrangementen en samenwerkingen tijdens de Vuelta in 2020.


 

Meer berichten